Pemburu Gelaran Bidadari Syurga

Wahai wanita solehah 'Bidadari Bumi'
Bakar semangatmu untuk mengejar langkah sang bidadari
Jangan hanya diam dan menunggu keajaiban
Perlu usaha!
Tak akan ada kesempatan sebelum kau jemput sendiri...
Jangan biar dirimu tertinggal di belakang sang bidadari
Kau akan bangga mengukir namamu di syurga Izzatul Rabbi
sebagai wanita solehah berhasil meraih gelaran
SANG BIDADARI!

Laman

Saturday, February 6, 2010

Wanita Penghuni Neraka!

Bismillahirahmanirahim.. lama sudah diriku tidak menjenguk pada salju sakinah yang ku kasihi.. Rasanya diri ini terlalu sibuk atas sengaja berbuat sibuk dalam menguruskan hal hal dunia. Kesibukan itu juga membuatkan diriku dan cermin ajaibku sekalian sudah lama tidak berkumpul, sudah lama tidak "berdating" antara satu sama lain, semuanya kerana kekangan masa masing masing.

Diriku yang hina lagi lemah ini sememangnya tersasar jauh bila tidak berjumpa dengan cermin ajaibku, emosi dan perasaan tidak terkawal, begitu mudah untuk berasa marah terhadap insan lain. Kesibukan dengan membuat kerja dunia juga membuatkan mutabaah terabai. Hubungan dengan Pencipta terasa begitu lemah dan longgar. Iktilat juga tidak terjaga oleh diriku. Terlalu berfikir tentang keduniaan sehingga melupakan akhirat.

Kekadang terasa tidak bisa memaafkan diri, takut nanti mulut ini digunting dengan gunting berapi di neraka.. kerana dalam halaqah dan usrah, berapi rapi berkata kata.. tetapi tidak bisa berbuat. Naudzubillah min zalik. Kekadang kita akan diuji dengan kata kata kita sendiri. Mohon pertolongan dari ALLAH SWT, agar kita.. muslimah yang bergelar daieyah ini, bisa melakukan apa yang kita katakan, moga ditetapkan hati kita pada jalan tarbiyah ini, dan mohon agar kita terus kekal menjadi muslimah yang sejati, terus menjaga diri dan tidak sewenang wenangnya membiarkan kumbang kumbang jahat menyedut madu mawar nan indah. Tetapi sebaliknya menjadi manisan dari madu tersebut agar bermanfaat kepada insan lain.





Disini juga ku titipkan, golongan golongan yang bakal menjadi penghuni NERAKA.. adakah kita tersenarai? Nauzubillah moga dijauhkan, selama ini kita membaca kisah bidadari syurga, maka mari kit hayati.. senarai mereka yang bergelar wanita penghuni neraka! Malah daku juga meletakkan garis panduan menutup aurat kerana risau akan diriku yang makin alpa dalam menjaga aurat...





1. Berlebihan dalam Berhias
2. Mencukur Rambut
3. Meratapi mayat
4. Memakai Rambut Palsu
5. Mengurangi Kesempurnaan Ciptaan ALLAH
6. Munafiq
7. Mencuri
8. Mendedahkan Aurat
9. Menderhakai Suami
10. Menggugurkan anak
11. Merampas Suami Orang lain
12. Perempuan Penzina
13. Mengganggu Tetangga
14. Menyerupai Lelaki
15. Penyanyi
16. Memakai Barang Haram
17. Meremehkan Kewajipan Solat
18. Ghibah
19. Mengadu Domba
20. Pendusta
21. Melampaui Batas
22. Penyihir


Adakah kita tergolong dalam golongan di atas.. Moga kita sentiasa mendapat keampunannya..
Wallahualam

0 ~pemberi cinta~:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...