Pemburu Gelaran Bidadari Syurga

Wahai wanita solehah 'Bidadari Bumi'
Bakar semangatmu untuk mengejar langkah sang bidadari
Jangan hanya diam dan menunggu keajaiban
Perlu usaha!
Tak akan ada kesempatan sebelum kau jemput sendiri...
Jangan biar dirimu tertinggal di belakang sang bidadari
Kau akan bangga mengukir namamu di syurga Izzatul Rabbi
sebagai wanita solehah berhasil meraih gelaran
SANG BIDADARI!

Laman

Tuesday, February 23, 2010

Purdah Pertama


Bismillahirahmanirahim
Alhamdulillah, terpanggil sekali lagi diriku ingin mencoretkan sedikit luahan di "Salju Sakinah". Lama rasanya tidak di update kerana diriku ini begitu sibuk dengan urusan akademik dan hal hal lain. Mungkin juga diriku ini kurang menguruskan masa dengan baik, menyebabkan begitu banyak kerja yang tertangguh. Itulah dia masa yang berlalu, tidak akan kembali. dan sesungguhnya manusia itu dalam kerugian kecuali mereka yang melakukan amal soleh. Tidak begitu banyak yang berlaku minggu ini cuma hari ini cukup indah dikenang. Ini kerana hari ini adalah hari pertama diriku membeli purdah pertama diriku

Terlalu banyak persoalan dikaitkan dengan purdah ini. Malah ada yang melabel purdah sebagai yang "extremist". Namun, sebenarnya purdah itu bersifat pelindung. Mungkin ada yang tersalah tafsir mengatakan, hanya mereka yang berwajah cantik sahaja perlu berpurdah.. Tetapi sesungguhnya wanita itu adalah sebaik baik kejadian. Kecantikan itu sendiri sudah terlalu subjektif. Wanita itu sebenarnya sememangnya cantik diciptakan. Maka sudah tentu kita tidak mahu anugerah ciptaan ALLAH ini sewenang wenangnya dijilat oleh mereka yang tidak bertanggungjawab. Wanita itu sendiri adalah rahsia. Terpulanglah kepada wanita bagaimana untuk menjaga kerahsiaan tersebut. Namun kekadang diriku dilanda kesedihan, melihat muslimat kini begitu mudah mempamer foto mereka dengan jelas dan penuh aksi manja, sedangkan wanita itu sendiri seharusnya dipenuhi dengan sifat al haya yakni sifat malu sebagai pelindung wanita. Diriku berpendapat, tidak salah sekiranya meletakkan gambar kumpulan. Tetapi sekiranya sudah terlalu fokus pada wajah dengan aksi manja, sudah tentu ramai mata mata yang melihat. Kita tidak tahu pintu kemasukan hasutan syaitan itu ada banyak. Adakah kita ingin menjadi penyumbang kepada terbukanya pintu hasutan syaitan kepada mujahid harapan agama? Sudah tentu tidak!!!

Dan ingatlah sahabat muslimah ku..

Rasulullah S.A.W bertanya kepada Fatimah A.s
"Apakah yan terbaik bagi wanita?"
Fatimah A.s menjawab: "Dia tidak melihat dan dilihat oleh lelaki lain"

Sesungguhnya wanita itu permata berharga, tetapi kenapa wanita sering membiarkan dirinya menjadi peragaan? Adakah begitu murah harganya wanita yang bernama muslimah?

Kerana Dirimu Begitu Berharga.. Jadilah wanita yang disayangi ALLAH S.W.T

1 ~pemberi cinta~:

ukhtiza said...

salam...

teruskan perjuanganmu...

sesungguhnya setiap perubahan kearah kebaikan itu amatlah memerlukan pengorbanan yang besar...

ia tidak semudah yang dilihat,
tak seindah yang dijangka...

semoga istiqamah.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...