Pemburu Gelaran Bidadari Syurga

Wahai wanita solehah 'Bidadari Bumi'
Bakar semangatmu untuk mengejar langkah sang bidadari
Jangan hanya diam dan menunggu keajaiban
Perlu usaha!
Tak akan ada kesempatan sebelum kau jemput sendiri...
Jangan biar dirimu tertinggal di belakang sang bidadari
Kau akan bangga mengukir namamu di syurga Izzatul Rabbi
sebagai wanita solehah berhasil meraih gelaran
SANG BIDADARI!

Laman

Sunday, July 24, 2011

Pencarian....

Ceritakan tentang hikmah yg terukir dalam uzlah.. Dalam kesendirian.. Dalam diam.. Tentang kecilnya kita dihadapan makhlukNYA bernama semesta.. Apalagi jika dibandingkan dengan KuasaNYA.. SUBHANALLAH.. Hanya satu pesan el.. Jangan pernah merenungkan tentangNYA.. Cukup renungkan tentang Kebesaran.. Kesucian.. Kesempurnaan CiptaanNYA.. Semoga dgn muhasabah, tafakur, uzlah kita dapat menjadi hambaNYA yg ulil albab.. amiin








Beberapa hari ini nak makan bubur ja, makan nasi tak dapat, sakit belakang pula semakin menggila, mata dah jadi bengkak macam panda, kaki kebas sebab kena driving untuk sehari hari.... Terasa lemahnya diri ini, tak layak menggelar diri seorang pejuang, selepas itu teringat pesanan seorang sahabat bahawa tubuh juga punya hak ke atas diri... maka jangan memaksa tubuh dalam masa yang sama juga jangan memanjakan diri. ya ALLAH, semoga tiap tutur langkah dan gerak laku ku, meingatkan diriku akan kebesaran MU...

Terasa terlalu gembira apabila ramadhan akan menjelma. Sesungguhnya amat merindui tarbiyah 'direct' yang diperolehi semasa ramadhan. Paling merindui malam malam ramadhan di kolej. Adik adik junior berlumba lumba menyiapkan moreh. Ingin menggunakan ramadhan tahun ini sebaiknya, untuk mencari jawapan dan solusi, beristikharah kepadaNYA tentang jalan kehidupan ini.

Apabila memikirkan syawal yang menggamit selepas ramadhan, tiba tiba sedih rasa di hati. Sayu dan rasa menangis kerana berat untuk melepaskan seseorang yang selalu menjaga diri. Nampaknya kurang tarbiyah dalam diri ini kerana masih mengharapkan manusia sebagai penjaga tetapi insan ini yang menjagaku sepanjang kembalinya diriku ke tanah kelahiran ini. Segala tunjuk ajar yang diberikan, perlindungan, perkongsian, kasih sayang, alhamdulillah, membawa diriku ke jalan yang benar. Biar sukar sekali untuk melepaskan tetapi diriku mengharapkan kegembiraan dirimu... semoga dirimu bergembira pada hari bahagia bersamanya, sekarang mesti tengah sibuk buat persiapan =)

Ini adalah sekadar diari sebuah kehidupan.. kehidupan seorang wanita biasa sepertiku... semoga kebiasaan dan kesederhanaan ku mendapat perhatian LUAR BIASA dari penduduk di langitNYA AMEEN =)

Jangan lupa berdoa untuk menjadi bidadari syurga .... ~_^

0 ~pemberi cinta~:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...