Pemburu Gelaran Bidadari Syurga

Wahai wanita solehah 'Bidadari Bumi'
Bakar semangatmu untuk mengejar langkah sang bidadari
Jangan hanya diam dan menunggu keajaiban
Perlu usaha!
Tak akan ada kesempatan sebelum kau jemput sendiri...
Jangan biar dirimu tertinggal di belakang sang bidadari
Kau akan bangga mengukir namamu di syurga Izzatul Rabbi
sebagai wanita solehah berhasil meraih gelaran
SANG BIDADARI!

Laman

Friday, January 1, 2010

Bacalah!


Bismillahirahmanirahim
Alhamdulillah, tahun baru masihi menjelma. Masih lagi berpeluang bernafas. Masih berpeluang menghirup udara dibumiNYA yang indah permai. Namun sedih sekali kerana di tahun baru ini, sambutannya terlalu besar besaran berbanding dengan sambutan tahun baru ISLAM, semua berlumba lumba nak pergi countdown.. tetapi dalam tahun baru ini, adakah kita terfikir berapa banya dosa yang kita lakukan sepanjang tahun 2009? bukan setakat setahun, tetapi sehari, berapa banyak dosa yang kita lakukan? Nauzubillah min zalik.. moga kita sentiasa bertaubat .. memohon keampunan dariNYA



Antara buku yang dibeli (^_^)


Tahun baru ini ana sambut dengan mengadakan jaulah ke kedai buku MPH bersama teman teman. Alhamdulillah, ana telah membeli lima buah buku! Banyaknya.. adakah ini yang dikatakan nafsu? InsyaALLAH, buku yang dibeli dapat memberi manfaat kepada ana, mudah mudahan. Pelaburan untuk membeli buku ibarat melabur saham di akhirat bukan? Apatah lagi sekiranya buku tersebut merupakan buku yang berguna, sedangkan ayat pertama yang diturunkan kepada junjungan besar kita, Rasulullah S.adalah menyeru manusia untuk membaca.




Lagi buku yang dibeli

"Bacalah, dengan nama tuhanmu yang menciptakan"

Maka, jangan takut untuk membeli buku. Tetapi pastikan juga bahawa buku yang dibeli bukan untuk perhiasan, bacalah buku tersebut. Namun harus diingat, jangan asyik membaca buku tetapi AlQuran dilupakan, amalkan membaca AlQuran bersama tafsirnya sekali, moga mendapat kenikmatan!



Buku yang paling berharga, tak sangka jumpa buku ini, Alhamdulillah


"Ilmu itu adalah cahaya yang menerangi hati manusia, tetapi cahaya itu akan kelam sekiranya hati dikotori maksiat, adakah kita menjauhi maksiat?"

0 ~pemberi cinta~:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...