Pemburu Gelaran Bidadari Syurga

Wahai wanita solehah 'Bidadari Bumi'
Bakar semangatmu untuk mengejar langkah sang bidadari
Jangan hanya diam dan menunggu keajaiban
Perlu usaha!
Tak akan ada kesempatan sebelum kau jemput sendiri...
Jangan biar dirimu tertinggal di belakang sang bidadari
Kau akan bangga mengukir namamu di syurga Izzatul Rabbi
sebagai wanita solehah berhasil meraih gelaran
SANG BIDADARI!

Laman

Thursday, August 23, 2012

Hadiah terindah buatku




Bismillahirahmanirahim

Salam syawal buat semua sahabat. Alhamdulillah, saya bersyukur kepada ALLAH kerana masih diberi kesempatan untuk menyambut syawal dengan aman bersama kedua ibu bapa saya. Mohon juga di doakan saudara saudara kita yang sedang berjuang terutama di Syria, Rohingya dan Palestin.

Alhamdulillah, saya ingin berkongsi kegembiraan hati saya sejak ramadhan yang lalu. Mulanya dari ramadhan yang lalu saya berniat untuk menulis entri ini tetapi masa tidak diuruskan dengan sebaiknya menyebabkan hajat tersebut tidak tertunai. InsyaALLAH, saya ingin berkongsi sedikit kisah indah ramadhan yang lalu yang menyedarkan saya bahawa ALLAH ITU DEKAT.

Pada suatu hari yang indah, seorang sahabat dunia akhirat saya yang merupakan sahabat setarbiyah saya di kampus dahulu meminta saya untuk menilik sekeping foto yang dimuat turunnya di sebuah laman web. Katanya ada hadiah istimewa untuk saya

Maka, saya pun menunaikan permintaan sahabat saya dan SUBHANALLAH! Sesungguhnya itu adalah anugerah yang tidak ternilai daripada ALLAH

Teringat kenangan semasa saya di tahun akhir....

"Yusra, ada seorang junior macam kau lah, masa kau dulu dulu belum berubah"

"Yusra, tak sangka ada kembar kau untuk junior intake kali ini, perangai sebiji macam kau, girly girly gitu cuma dia free hair"

"Harap haraplah kembar Yusra tu boleh berubah macam Yusra juga, insyaALLAH kami mendoakan"

Saya hanya tersenyum dengan gelagat rakan rakan saya. Ketika itu saya belum berkesempatan untuk bertemu dengan 'KEMBAR' yang dimaksudkan.

Alhamdulillah, beberapa hari selepas itu saya berjumpa dengan 'KEMBAR' yang dimaksudkan. Saya tersenyum sendiri kerana dia cukup mengingatkan saya pada diri saya yang dahulu cuma saya rasa dia lebih comel dari saya ^_^.

Sudahlah berasal dari negeri yang sama, hobi juga adalah hobi yang sama (ketika saya belum berubah dahulu). Dalam hati saya berdoa agar ALLAH juga menyentuh hati gadis itu kerana saya menyayanginya kerana ALLAH. Apatahlagi 'KEMBAR' saya itu juga menjadi rakan sebilik kepada sahabat dunia akhirat saya iaitu Adila. Saya lebih yakin peluang dakwah begitu terbentang luas.

Namun setelah saya menamatkan pengajian, saya sedikit lalai untuk follow up berkaitan kembar saya itu. Dan akhirnya setelah dua tahun saya meninggalkan bumi cinta saya, ALLAH menghadiahkan sesuatu yang indah buat gadis itu dan juga untuk saya sendiri.

Alhamdulillah, tahniah SHAFIONA atas perubahan mu, sesungguhnya ALLAH itu Maha Pengampun lagi Maha Pemurah,. InsyaALLAH, banyak kebaikannya jika kita berubah kerana ALLAH.

Comel sangat Ona sekarang, bak kata status Ona sebelum ini,

X kesah la pakaian ni outdated n fashion disaster.. asalkn diredhai Allah sudehh.. insyaAllah.. :)

Ambik dari Facebook Ona, insyaALLAH kami akan sentiasa menyokong mu wahai adikku.

Rasa rasanya hati saya terdetik untuk menulis entri, 3 tahun setelah aku berjilbab cuma saya belum ada kekuatan dan sedang mengumpul idea sebelum saya nukilkan manisnya berjalan mencari redha ALLAH. Saya mengakui jujurnya pada mula perubahan saya, saya mengalami waktu yang sukar untuk belajar banyak benda seperti contoh belajar bab bab agama, belajar memperbaiki bacaan Al Quran, tapi setelah tiga tahun ini saya begitu merasai manisnya iman.

Saya suka mengingati diri saya yang dahulu bukan kerana saya terperangkap dengan zaman silam saya yang kelam tetapi agar saya terus belajar erti sebenar seorang WANITA SOLEHAH. Mungkin sekarang saya berjubah dan bertudung labuh tetapi saya mengakui masih banyak yang saya tidak tahu. Saya mohon tunjuk ajar dan teguran atas segala kelemahan saya. Cuma, saya rasa tenang dan dekat dengan ALLAH dengan keadaan saya sekarang. Semoga saya kuat untuk mempertahankan hidayah dan taufiq dari ALLAH ini.

Kepada sahabat sahabat dan adik adik saya di kampus dahulu, terima kasih sangat kerana menyokong perubahan saya dan menerima saya, saya berharap kalian juga memberi pertolongan, kasih sayang, perhatian dan jagaan buat semua insan yang juga beru belajar mengenal ALLAH.

Alhamdulillah, saya dan keluarga mengucapkan salam aidilfitri buat semua, semoga aidilfitri kali ini lebih berkat dan mendekatkan kita kepada ALLAH, dan amalan di bulan ramadhan berterusan pada bulan bulan yang seterusnya. Taqaballah minna wa minkum.

Kepada sahabat sahabat yang mendirikan baitul muslim, saya titipkan kalamullah yang indah untuk kalian. Semoga ALLAH redha (Ukhti Maznee dan Jie Nazirah)


Teguhkanla aku dengan (adanya) dia
Dan jadikanlah dia teman dalam urusanku
Agar kami banyak bertasbih kepadaMU
dan banyak mengingatiMU
Sesungguhnya ENGKAU MAHA MELIHAT (keadaan) kami

(surah Taha: 31- 35)

1 ~pemberi cinta~:

C'Jai said...

Salam lebaran...
Maaf zahir Batin..:)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...