Pemburu Gelaran Bidadari Syurga

Wahai wanita solehah 'Bidadari Bumi'
Bakar semangatmu untuk mengejar langkah sang bidadari
Jangan hanya diam dan menunggu keajaiban
Perlu usaha!
Tak akan ada kesempatan sebelum kau jemput sendiri...
Jangan biar dirimu tertinggal di belakang sang bidadari
Kau akan bangga mengukir namamu di syurga Izzatul Rabbi
sebagai wanita solehah berhasil meraih gelaran
SANG BIDADARI!

Laman

Tuesday, November 9, 2010

Ansorullah cilik... (sempena Konvokesyen Pasti ke 20)

Si comel Aisyah yang bijak!


Bismillahirahmanirahim...
subhanALLAH, Alhamdulillah, ALLAHuakhbar
Minggu ini minggu yang menggembirakan apabila diri ini berpeluang untuk menjadi ahli jawatankuasa Konvokesyen Pasti Pantai Barat yang ke 20. Alhamdulillah, seperti biasa diriku bertugas sebagai AJK Makanan. Nampaknya, sejauh mana diriku pergi, dalam program apa apapun, gelaran AJK Makanan sentiasa melekat dalam diri.

Walaubagaimanapun itu bukan persoalan utama. Diriku ingin mengungkapkan di sini bahawa betapa diriku bersyukur ke hadrat ilahi melihat si cilik yang comel yang berpeluang ditarbiyah dari kecil. SubhanALLAH, moga si cilik inilah yang akan meneruskan perjuangan dalam menegakkan panji panji ISLAM di masa hadapan. Malahan diriku ini begitu kagum melihat komitmen yang diberikan oleh guru guru PASTI. Sesungguhnya bukan mudah untuk mendidik si cilik ini apatah lagi menerapkan nilai nilai ISLAM. Namun begitu, guru guru PASTI pasti punya tarbiyah yang hebat sehingga mereka mampu menggalas tugas yang berat ini.

Wajah wajah Ansorullah cilik yang meraih kejayaan

Sesungguhnya pentarbiyahan golongan cilik dan comel ini tidak perlu dianggap remeh. Sekiranya kita mengimbau kembali perjuangan Salahuddin Al Ayubi, penakhluk kota Jerussalem, semenjak kecil lagi beliau telah ditanamkan azam agar menjadi pahlawan ISLAM yang terbilang. Di samping memberikan pendidikan berkaitan ilmu ketenteraan. ilmu agama juga begitu dititikberatkan. Untuk menjadi seorang pejuang, bukan sahaja perlu tubuh yang sihat dan minda yang cerdas tetapi keimanan yang tinggi kepada ALLAH S.W.T menjadi syarat utama. Malahan, kemenangan tidak bergantung pada kekuatan fizikal seseorang pejuang tetapi kemenangan itu bergantung kepada tingginya pengharapan dan penggantungan kita kepada ALLAH S.W.T


Persembahan istimewa Ansorullah cilik


Allahuakbar, terasa diri ini sudah terlalu melalut untuk entri kali ini. Sedikit perkongsian berkenaan Konvokesyen kali ini, hatiku berasa tenang dan damai melihat wajah wajah indah bakal pejuang agama ini. Malahan persembahan puisi, ucapan dari pelajar dan persembahan coral speaking begitu menghiburkan. Diri ku ini begitu kagum melihat bakat terpendam Ansorullah cilik ini. Semoga Ansorullah cilik inilah yang bakal mewarisi dan mewarnai perjuangan ISLAM di bumi sabah ini kelak.wajah suci Ansorullah cilik bakal srikandi agama

SubhanALLAH, kepada ALLAH ku memanjatkan syukur melihat pengunjung teratak kesayanganku yang menghampiri angka 300. Sesungguhnya hanya ALLAH yang mampu membalas jasa jasa kalian. Diriku yang bernama Asiah Yusro ingin memohon ampun dan maaf atas kekurangan di teratak kesayanganku ini. Sesungguhnya diriku ini berusaha memberikan yang terbaik namun ku tahu hanya ALLAH yang berhak menilai usaha ku ini. Diriku yang kerdil dan lemah ini juga memohon maaf sekiranya terdapat pesanan atau komen komen yang tidak terbalas olehku. Malah, buat insan insan yang mengharapkan diri ini juga meletakkan link atau mengikuti blog mereka, diri ini juga mohon maaf. InsyaALLAH, akan ku usahakan namun kekadang diriku yang lemah ini juga terlepas pandang. Buat mereka yang baru berjinak di dunia blogger, pesananku tidak mengapa sedikit demi sedikit. Tidak semestinya kita perlu menghasilkan entri yang mantap. Namun yang penting keikhlasan hati kita menulis kerana ALLAH. Satu lagi pesanan ku agar jangan kita mengharapkan follower yang ramai kerana hendak blog kita popular tetapi biarlah kita dapat berkongsi fikrah dan perjuangan ISLAM kita bersama saudara saudara yang lain. InsyaALLAH.

Monologku: Mohon doa sahabat sahabat sekalian agar diriku bersama Mawar Sakinah terus tsabat dalam perjalanan ini...

Ya ALLAH jadikanlah kami bidadari syurga....

0 ~pemberi cinta~:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...