Lilypie Angel and Memorial tickers

Pemburu Gelaran Bidadari Syurga

Wahai wanita solehah 'Bidadari Bumi'
Bakar semangatmu untuk mengejar langkah sang bidadari
Jangan hanya diam dan menunggu keajaiban
Perlu usaha!
Tak akan ada kesempatan sebelum kau jemput sendiri...
Jangan biar dirimu tertinggal di belakang sang bidadari
Kau akan bangga mengukir namamu di syurga Izzatul Rabbi
sebagai wanita solehah berhasil meraih gelaran
SANG BIDADARI!

Laman

Tuesday, July 3, 2012

Alam Ria Pasti 2012

Bismillahirahmanirahim


Alhamdulillah, syukur ke hadrat ALLAH SWT, Alam Ria Pasti Kawasan Kota Kinabalu berjaya dilaksanakan pada 1 Julai 2012 yang lalu. Objektif utama Alam Ria Pasti adalah untuk mencungkil bakat bakat yang terpendam dalam diri anak anak kecil (anak anak yang dihantar di PASTI sekitar 4-6 tahun).
Alam Ria Pasti merangkumi beberapa siri pertandingan seperti bersajak (Pasti Sekolah pilihanku), Nasyid, bercerita tentang kisah nabi, khutbah, azan dan juga hafazan. Selain itu, diharapkan pertandingan seperti ini dapat melahirkan daie daie cilik yang akan meneruskan perjuangan di masa hadapan.

Rasa begitu terhibur melihat telatah si kecil apatahlagi melayan karenah mereka untuk berlatih dan sebagainya. Ada yang menangis apabila naik ke pentas, ada yang berebut mikrofon ketika bernasyid, ada yang lupa skrip dan sebagainya. Walaubagaimanapun, anak anak ini gembira dan bersemangat untuk bersaing secara sihat sesama mereka. Tahniah kepada PASTI BDC Kolombong yang menjadi juara keseluruhan pertandingan ALAM RIA PASTI. Kepada PASTI PASTI yang lain, jangan bersedih terutama anak anak tersayang PASTI AL AMIN, tahun depan kita cuba lagi ya! ^_^

Gelagat di Pentas Nasyid

Terlalu gemuruh untuk bersajak

Si cilik Asma sempat berposing dengan maskot PASTI


Mereka suka panggil saya Ustazah, senyum sajalah ^_^

0 ~pemberi cinta~:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...