Pemburu Gelaran Bidadari Syurga

Wahai wanita solehah 'Bidadari Bumi'
Bakar semangatmu untuk mengejar langkah sang bidadari
Jangan hanya diam dan menunggu keajaiban
Perlu usaha!
Tak akan ada kesempatan sebelum kau jemput sendiri...
Jangan biar dirimu tertinggal di belakang sang bidadari
Kau akan bangga mengukir namamu di syurga Izzatul Rabbi
sebagai wanita solehah berhasil meraih gelaran
SANG BIDADARI!

Laman

Monday, June 25, 2012

Wajah baru wanita pertama Mesir



Najla ‘Ali atau lebih dikenali sebagai Ummu Ahmad (bersempena dengan nama anak sulungnya Ahmad) telah dilahirkan pada 1962. Beliau telah diumumkan sebagai Wanita Pertama Mesir dalam sedikit masa lagi.
Beliau berkahwin dengan Mohammad Morsi ketika berumur 17 tahun. Najla kemudiannya melanjutkan pelajarannya di bidang ‘translation’ di USA ketika menemani suaminya yang sedang melanjutkan pelajarannya di sana.
Najla pernah bertugas sebagai seorang penterjemah yang begitu komited dengan ajaran Islam. Di antara sumbangan beliau di AS ialah dengan bekerja sebagai penterjemah tanpa gaji secara langsung bagi para wanita muallaf Amerika dalam pengajian mereka di Bait Thalib Muslim di Los Angeles, AS.
Beliau adalah seorang isteri, ibu dan aktivis masyarakat yang hebat serta komited dengan pendidikan anak-anak. Bukan sahaja beliau dan suaminya sahaja yang menghafaz al-Qur’an, bahkan juga ke semua 5 borang anak-anaknya juga adalah professional yang huffaz (menghafaz al Qur’an).
Bagaimanakah negara Mesir boleh memiliki wanita seumpama Najla ‘Ali ini sebagai bakal Wanita Pertama Mereka?
Pemimpin sebenarnya adalah merupakan lambang kepada keadaan rakyat jelata di sesebuah negeri atau sesebuah negara. Masyarakat yang baik dan berpegang teguh kepada agamanya akan memilih pemimpin yang selayaknya untuk memimpin mereka. Masyarakat Mesir pastinya tidak pernah melalui jalan pintas yang pendek sebelum mereka memiliki wanita seumpama Najla Ali sebagai Wanita Pertama Mereka.
Di malaysia pula bagaiaman??

0 ~pemberi cinta~:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...