Pemburu Gelaran Bidadari Syurga

Wahai wanita solehah 'Bidadari Bumi'
Bakar semangatmu untuk mengejar langkah sang bidadari
Jangan hanya diam dan menunggu keajaiban
Perlu usaha!
Tak akan ada kesempatan sebelum kau jemput sendiri...
Jangan biar dirimu tertinggal di belakang sang bidadari
Kau akan bangga mengukir namamu di syurga Izzatul Rabbi
sebagai wanita solehah berhasil meraih gelaran
SANG BIDADARI!

Laman

Wednesday, January 5, 2011

Rehlah Nisa Sepanggar 2010 =)



Bismillahirahmanirahim
Alhamdulillah, segala puji hanya untuk ALLAH, PENCIPTA ALAM..

Pada 25 Disember 2010, Rehlah Mahabbah Nisa Sepanggar telah diadakan. Alhamdulillah, syukran jazilan buat semua pejuang Nisa' yang sudi meluangkan masa untuk bersama sama mengikat kembali hati hati kita mengingatiNYA.

Sesungguhnya Nisa' amat bermakna buat diriku ini kerana melalui Nisa' diriku ditarbiyah malah diriku memulakan langkah dalam perjuangan ini juga melalui Nisa'. Apatahlagi ketika itu naqibah ku sendiri merupakan pengerusi Nisa' di peringkat negeri. Secara terus terang diriku ini merupakan hasil anak didik warga Nisa' di bumi tarbiyah. Maka, ketika diriku ini tiba ke medan pertempuran realiti, Nisa' jugalah yang kucari...


Alhamdulillah... diriku ini berkesempatan menjadi sebahagian daripada pejuang pejuang Nisa di bumi negeri bawah bayu ini. Biarpun Nisa' Sepanggar ini sebenarnya masih baru dan masih bertatih tetapi inshaALLAH, kami warga Nisa' Sepanggar akan berusaha untuk menggerakkannya. Sesuai dengan slogan Nisa' Sepanggar iaitu Muslimat.. Power Power Power..


Tujuan utama Nisa' adalah tidak lain tidak bukan untuk menegakkan kalimah Lailahaillallah di bumi bawah bayu ini. InshaALLAH... selepas ini akan lebih banyak program Nisa' Sepanggar yang akan menyusul, antaranya ialah:

TH (tautan hati mingguan Nisa' Sepanggar)

Le Tour De Nisa' Sepanggar

OPKIM (Operasi Khidmat Masyarakat)

TOT NISA' (Traning of Trainees)

Small Kindness Nisa'

Kerana dirimu begitu berharga

InshaALLAH... Doakan Nisa' Sepanggar terus bergerak. Jutaan terima kasih buat sang naqibahku, penggerak Nisa' di bumi tarbiyah serta cermin cermin sakti yang telah melatih diriku dan inshaALLAH ajaran dan ilmu yang kalian turunkan, tidak akan ku persiakan dalam memperkasakan dakwah di bumi ALLAH ini...

Biar nampak tak berapa laju tapi konsisten bergerak, akhirnya sampai penamat, itu tentu jauh lebih baik dari berdesup laju tapi tak lama dan tak selalu =)

Monologku: Tahun 2011, dua amanah bidadari ditampung dibahuku , Balkis dan Nisa' ... Dua nama yang benar benar memerlukan fokus yang tinggi.InshaALLAH, kadang kadang sangat cemburu pada Saidatina Aishah kerana dia punya kekuatan luar biasa untuk membangunkan wanita, cemburu juga pada Saidatina Khadijah kerana tidak pernah takut pada perjuangan namun sentiasa ingin menjadi ASIAH kerana kesabarannya. Tika semua wanita solehah itu ingin menjadi Aishah atau Khadijah, izinkanlah diriku menjadi Asiah yang tetap teguh mempertahankan akidah walau apapun mehnah dan tribulasinya. Kekuatan pentarbiyahan dirimu itu tidak dapat dinilai tika dirimu bersama dengan akhwatmu sambil sentiasa diwarnai dengan program tarbiyah, tetapi penilaiannya adalah ketika dirimu bersendirian, sejauh mana keteguhan peganganmu?


Ya Tuhanku, binakanlah untukku istana di syurgaMu, walaupun di dunia ku diseksa, namun tak terbayar nikmat di syurgaMU... Ameen =)
P/s: Diamku adalah dalam rangka tarbiyah =)

2 ~pemberi cinta~:

:: siMpLe-sHida :: said...

salam ziarah..aiwah.. geng Nisa'.
slmt meneruskan wasilah dakwah di bumi enti..

teruskan menyulam sabar, menenun ketabahan, menjahit jalur-jalur keimanan serta menyimpul tali-tali silaturrahim..

;) slmt juang.. sirru ala barakatillah!!

Asiah yusro said...

doakan kami di sini ya ukhti... mohon tunjuk ajar =)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...